dinsdag 31 december 2013

Zo aan het eind van dit jaar.......

.....maar eens wat foto's uit Praag.


Daar hangen ze dan, de meisjes uit Heerde.
Speciaal voor "Textile Prague 2013' maakte ik 4 nieuwe quilts van minder dan 1 meter breed, allemaal met een pop.
De afspraak was, dat deze 4 quilts op een vierkante kolom kwamen te hangen, 1 meter breed, 2,5 meter hoog.
Nu ik de foto's zie, had ik niet zo druk hoeven zijn.
4 nieuwe quilts, met 4 nieuwe poppen in minder dan 6 maanden, pffff.......
Bijna al mijn quilts worden breder dan 1 meter, dus uit oude voorraad kon ik niet putten.
Nog maar even wat foto's, ze hingen toch wel erg mooi daar.




Zo midden december kreeg ik bericht uit Praag, de expositie was goed bezocht, mijn quilts kregen volop belangstelling.
Of "The four quilts with dolls from Holland'
nog wel een tijdje in Praag mochten blijven.
Er bleef belangstelling voor......
Nu hangen ze in deze gallery, in het centrum van Praag.


Op de volgende foto zie je een quilt hangen.


Daar in de verte naast de spiegel.
Alles is keurig geregeld.
De gallery-houdster en ik hebben beiden een getekende overeenkomst.
Dus, dit avontuur loopt wel voorspoedig.

Ook zeer voorspoedig en erg succesvol was de expositie in 
"Villa Jacoba in Heerde".
Ruim 600 bezoekers werden geteld.
Afgelopen zaterdag, de laatste middag, waren er bijna 100!!!
De villa was overvol.

Er kwamen erg leuke interviews in de regionale weekbladen.
Deze krant (klik) heeft een digitale versie, misschien leuk om even te lezen.
Ik paste die dag op onze kleindochter, nam haar mee en zie, een leuke foto van ons samen in de krant!

Ik heb een gastenboek neergelegd en de reacties daarin zijn overweldigend.
En dan te bedenken, dat ik zeer terughoudend was toen ik voor deze expositie werd gevraagd.....
Lees het interview, daar staat precies zoals het is, ik werk het liefst in stilte thuis.....
Veel mensen hebben ervan genoten, zijn erdoor getroost.
Ik heb fijne gesprekken gehad, bedankjes voor het delen van vreugde en verdriet, hoe ik daar mee om ga, mensen willen er een voorbeeld aan nemen.
Ik heb nooit in de gaten gehad, dat ik dit alles met mijn quilts zou bereiken.
Ik ben er erg dankbaar voor en ga op dezelfde weg verder.
Er is al weer nieuw werk in de maak voor Groningen.
Daar focus ik mij nu op.

Vanmiddag nog even een prettig ritje met mijn parelgrijze eend naar Elburg om een geleende quilt weer terug te bezorgen.
Daarna pak ik een haakwerkje op.
Ik breide sonnensegel (klik).
Het materiaal dat ik heb gebruikt had iets minder looplengte dan het patroon voorschrijft, dus mijn sjaal is korter geworden.
Ik haalde ook niet de 200 steken aan het eind.
Maar ik vind het juist erg leuk om er mijn eigen draai aan te geven, dus ik haak er om de vereiste lengte te krijgen een prachtige rand bij aan.

Ik zal vast een eind komen vanavond, natuurlijk wachten we op de jaarwisseling.

Voor allen die dit lezen,:

"Een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2014.
Veel plezier bij alles wat je onderneemt in het nieuwe jaar!!!".

Heel veel dank voor de warme reacties die het afgelopen jaar hier binnenkwamen.


Tjuus.



6 opmerkingen:

Ellen zei

Wat een mooi verslag ,ik kom naar Groningen hoor ,want al dit moois wil ik niet missen .
Ik wens jouw al het goeds in 2014.
We komen elkaar weer tegen ,dat weet ik zeker.
Liefs Ellen

Anoniem zei

Wij wensen jullie ook een fijne jaarwisseling. En wat zijn de quilts die je naar Polen gestuurd hebt weer ontzettend mooi geworden. Wees trots op jezelf. Groetjes

Emmy zei

wat een mooi verhaal op de laatste dag van het jaar voor jullie wens ik ook alle goeds voor 2014 heel veel succes met de nog lopende en komende tentoonstellingen
Liefs Emmy

Rubato zei

hallo Willy,
Mooie afronding van een bijzondere tijd.
Je tentoonstelling in je geboortedorp!
En wat een belangstelling in Praag. Geweldig!
Voor het nieuwe jaar veel geods gewenst.
Groetjes, Henny

Sandra zei

Je staat prachtig in de krant met je kleindochter.
Knuf!

KijkDaarIs zei

prachtig allemaal!!!
heel jammer dat het me niet is gelukt om het te komen te bekijken..;0(
Wie weet krijg ik nog een keer de kans??
Voor jou ook een heel gezond-vrolijk-en gelukkig 2014..
Groetjes..Gerda