zondag 6 april 2014

Klikker-de-klik-klik-klik...

Rare titel, maar wanneer het je interesseert, ga je tijdens het lezen van dit berichtje veel klikken!!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik de uitnodiging kreeg om als gast-exposant te exposeren op de jaarlijkse 

"DABIDA-DAG"

DABIDA betekent;

Dutch and Belgian Institute of Doll Artists

Op de website (daar is de eerste klik!!)
van deze groep poppenkunstenaars, is heel veel informatie te lezen.

Onder het tabblad "nieuws" ( misschien al wel de zoveelste klik!!),
kan je lezen welke (internationale) gasten er nog meer voor deze dag zijn uitgenodigd.

Dit alles naar aanleiding van "Textile Prague 2013".
DABIDA was daar ook vertegenwoordigd, zagen
 mijn quilts met poppen en zie daar, ik werd uitgenodigd.
Heel bijzonder om na zoveel jaren weer op een poppententoonstelling aanwezig te zijn.

Aanstaande zaterdag ga ik op reis.
Ik ga op reis en neem mee;
Een "lieve vriendin" ( geen weblog helaas).
9 "Quilts met poppen".
5 "Zondagskinderen".

Zondagskinderen zijn de poppen die ook voorkomen op mijn quilts.
Veel jaren geleden maakte ik deze poppen, geheel eigen ontwerp.
De gehele pop is verstevigd met behang-plaksel, daarna geschilderd, en gepatineerd voor de "antieke look".

Deze zondagskinderen bezorgden mij ruim 20 jaar geleden een akelige ervaring.
Zo akelig, dat de poppenmakerij meteen werd gesloten.

Voorzichtig kwamen er weer poppen, natuurlijk zondagskinderen, op mijn eerste quilt.
Dit was de quilt die ik maakte als eindopdracht voor de eerste cursus bij Dreamline in Dronten.

"Ode aan Mackintosh".

 

Deze poppen zijn enkel gemaakt van stof.
Ik ben een stofmeisje, 
werken met naald en draad gaat mij beter af dan boetseren met klei.

Daarna kwam er vaker een zondagskind op een quilt en ik weet het zeker, er komen er nog veel meer!

Zondag 13 april is de DABIDA-DAG in 
dit ( klikkerdeklik)
museum in Asten.

Het "Klok en Peel museum" 
kreeg vorige week de museumprijs 2014.
Op de website lees je daarover.
Onder het tabblad activiteiten alles over de DABIDA-DAG.

Ondertussen heb ik 8 quilts met poppen en nog 3 zondagskinderen in mijn bezit.
1 quilt met pop en 2 zondagskinderen haal ik voor een paar dagen terug van andere bezitsters.
De glazen vitrines, waar vroeger de poppen in en op werden geƫxposeerd zijn weer tevoorschijn gehaald.
Ik had ze gelukkig nog!!!
Na een flinke poetsbeurt glanzen de vitrines weer net zoals vroeger...

Wij logeren dit weekend in deze
B&B. (laatste klik)
Een aantal weken geleden nog te zien bij omroep Max.

Ondertussen heb ik alle informatie over dit weekend toegestuurd gekregen.
Het beloofd heel bijzonder te worden.
Ik zal er over vertellen.

Doe alles wat je doet met veel plezier.
Tjuus.

 



3 opmerkingen:

Sandra zei

Dat doe je weer goed Willy! Veel plezier!

Rubato zei

Hallo,
wat een fijn vooruitzicht voor je.
En wat leuk, dat de poppen je weer zo trekken!
Heel fijn weekend gewenst met veel inspiratie.
Groetjes.

Corryna zei

Wat een prachtig artikel heb je in Quiltnieuws. Ik hoop dat het net zo goed met je gaat als Hoe mooi het artikel er uitziet. Groetjes van Corryna